Odpowiednie odżywianie ma duży wpływ na jakość naszego życia. Większość z nas zdaje sobie z tego sprawę i stara się skomponować swoją dietę jak najlepiej. Zazwyczaj skupiamy się na głównych jej składnikach. Wiemy, że organizm potrzebuje węglowodanów, białek oraz tłuszczów. Dietę opieramy więc na mięsie lub roślinnych źródłach białka, zdrowych tłuszczach oraz węglowodanach, najlepiej w postaci warzyw i owoców. Warto ubogacić swoją dietę również w zdrowe przekąski. Przykładem mogą być tutaj pestki i nasiona. Dlaczego warto je jeść?

Pestki z dyni

Te niepozorne pestki są bogatym źródłem dobroczynnych witamin i minerałów. Wśród nich wymienić należy przede wszystkim witaminy: A, B1 i B2, C, D oraz E. Spożywanie pestek z dyni zaowocuje poprawą stanu skóry, paznokci oraz włosów. Wykonany z pestek dyni olej pomoże w walce ze zbyt wysokim poziomem cholesterolu. Pestki z dyni wzbogacą każde PALEO śniadanie.

Pestki słonecznika

Słonecznik każdy z nas zna od dzieciństwa. Jeszcze paręnaście lat temu nikt nie kupował łuskanych ziaren, bo cała przyjemność polegała na samodzielnym wydobyciu każdej pestki z łupiny. Poza walorami smakowymi, słonecznik to także bardzo zdrowa przekąska. Bez tych pestek nie obejdzie się żaden jadłospis PALEO. Nasiona słonecznika zawierają między innymi: magnez, fosfor, wapń i żelazo, a także wiele witamin.

Siemię lniane

Len to roślina zazwyczaj niedoceniana. Jej nasiona, czyli siemię lniane, to nie tylko źródło zdrowych tłuszczy i witamin, lecz także pomoc w procesie trawienia oraz zachowaniu prawidłowej perystaltyki jelit. Będąc na diecie PALEO, z nasion lnu można przygotować doskonały zamiennik owsianki. Z dodatkiem ulubionych owoców sprawdzi się doskonale jako PALEO śniadanie.

To oczywiście nie wszystkie pestki, jakie warto włączyć do swojej diety. Warto poszukać takich, których smak najbardziej będzie nam odpowiadał i traktować je jako przekąskę albo dodatek do ulubionych potraw, np. sałatek.

[Wybierz] ZDROWIE [Bądź] PALEO

Grupa WSR

  • wsr
  • wsrmed
  • rehab
  • bistro
  • paleo catering