Śniadanie stanowi najważniejszy posiłek dnia. Musi nie tylko dostarczać odpowiednich składników odżywczych, ale również być niezwykle energetyczne, tak aby dodać nam odpowiedniej siły na cały poranek oraz zaspokoić głód. Na jakie śniadania powinny się jednak decydować osoby będące na diecie paleo? Oto uniwersalne propozycje na śniadanie paleo.

Omlet

Pożywne śniadanie nie musi wcale oznaczać rezygnacji z ulubionych posiłków. Miłośnicy omletów bez przeszkód mogą nadal przygotowywać to danie. Wśród potrzebnych do przyrządzenia omletu w wersji paleo składników, znajdują się dwa jajka, awokado, cebula dymka, pomidory koktajlowe, kilka rzodkiewek, kilka plasterków ulubionej wędliny lub kiełbasy oraz wybrane zioła i przyprawy dla smaku. 

Wszystkie warzywa należy umyć i odpowiednio pokroić. Cebulę, pomidorki oraz wędlinę kroimy w kostki, z kolei awokado przecinamy na pół. Jajka wbijamy do większej miski i mieszamy. Następnie należy rozgrzać patelnię i rozpuścić na niej odrobinę masła. Dodajemy do tego cebulę i podsmażamy do momentu, aż nabierze lekko brązowawego koloru. Na to wszystko wlewamy masę powstałą z jajek i dorzucamy wędlinę. Kiedy jajka zaczną się delikatnie ścinać, należy obrócić omlet tak, aby wysmażył się równomiernie po obu stronach. Na koniec przyprawiamy według gustu, a na wierzch kładziemy awokado i pomidorki koktajlowe.

Owocowe placuszki

Kiedy mamy ochotę na śniadanie paleo w nieco słodszej wersji, warto pokusić się o przyrządzenie pysznych placuszków owocowych. Do przygotowanie sześciu sztuk placuszków potrzebne są następujące składniki: pół szklanki mąki kokosowej, jedna trzecia szklanki mleka kokosowego albo migdałowego, pół łyżeczki sody oczyszczonej, jedna czwarta szklanki mąki z tapioki, trzy jajka, sól oraz łyżka miodu. Można również dobrać ulubione owoce, według własnych upodobań. 

Do miski należy dodać oba typy mąki, sól i sodę. Do kolejnego naczynia dorzucamy pozostałe składniki. Zawartość obu misek trzeba dokładnie wymieszać, a następnie połączyć ze sobą. Powinna powstać jednolita, nieco gęsta masa. Następnie odpowiednio rozgrzewamy patelnię, rozpuszczamy na niej olej kokosowy i z przygotowanego wcześniej ciasta, smażymy placuszki po trzy minuty na każdej stronie. Gotowe placuszki można podawać z ulubionymi owocami.

Pożywne śniadanie paleo nie musi oznaczać całkowitej rezygnacji z dotychczasowo wybieranych posiłków. Wystarczy jedynie odpowiednio je zmodyfikować, aby w pełni cieszyć się ulubionymi smakami. Smacznego!

[Wybierz] ZDROWIE [Bądź] PALEO

Grupa WSR

  • wsr
  • wsrmed
  • rehab
  • bistro
  • paleo catering